Таємний агент без права на               розсекречення

19.05.2018

  Серед студенства Вінниці ходить багато чуток  здебільшого негативного характеру про  найстарший університет міста, а саме ВДПУ імені  Михайла Коцюбинського.Про особливості  навчання та "погляд зсередини" нам розповість   студентка 2-го курсу факультету дошкільної,  початкової освіти ти мистецтв Марія* (ім'я дівчини змінено в цілях безпеки ).

Коли вперше переступила поріг Alma Mater,які враження були?

Коли абітурієнт бачить себе в списках на зарахування (та ще й на бюджеті!), то це невимовна радість для нього. Подаючи оригінали документів до ВНЗ, я так розхвилювалась, що навіть усі папірці впустила.

Коли вперше переступаєш поріг університету, все здається таким незвичним та цікавим: багато корпусів, нові одногрупники, викладачі... До речі, викладачі чомусь одразу виявились суворими, хоча деякі прийняли нас як своїх дітей - з душею, так мовити.

Чи важко вибитися на стипендію, яка конкуренція?

Моїм секретом успіху була сміливість: всі соромились відповідати, а я постійно тягнула руку. Та після сесії (яку багато хто «завалив») ми вже зрозуміли, що за стипендію треба боротися, тому тепер конкуренція серед нас висока.

Ходять чутки, що у ВДПУ процвітає хабарництво. Підтвердиш чи спростуєш?

Ще до вступу мені розповідали, що ВДПУ дуже корупційний, я,звісно, не вірила і захищала його, аж поки не наступила перша сесія і я сама в цьому не впевнилась. Ми не знали, до кого можна звертатися з проблемою, тому просто змирилися з цим явищем.

До речі, більш за все корупція процвітає на філологічному факультеті. В мене на першому курсі була викладачка з того факультету, то вона навіть залік не хотіла ставити, поки не заплатять їй. Проте, особисто я не платила, бо змогла їй висловити своє «НІ!». Вона сказала: «Ой, ви мені будете винні не цукерки , а, певно, щось більше», на що я їй відповіла: «Мені тато казав, що від цукерок зуби псуються». Як згадую, аж смішно стає...вона тоді так очі вирячила і почервоніла...

Ще одна викладачка з охорони праці взагалі прямим текстом казала кожному по 200 гривень здати.

Маріє, як змінилось з роками завантаження навчанням і як усе встигнути?

Все встигнути- це просто нереально, хіба що, якщо лягати спати о четвертій ранку. На першому курсі, коли вивчали більше теорії, ще було нормально, а потім почалися творчі завдання, де кожен раз треба щось шити, клеїти, вирізати, малювати, робити іграшки. Тим паче, матеріали дорого коштують.

Мені дуже сподобалася практика: дуже крута, багато цікавого дізналась.

Чесно кажучи, я вже втомилась від навчання і хочу перевестись на заочну форму, щоб десь працювати. Тут знову зіткнулась з проблемою, що не хочуть відпускати на заочну (у нас навіть вагітність не є вагомою причиною!). За кожного студента-очника куратору і декану йде надбавка до зарплатні. Хоча я читала Закон України «Про освіту» і там вказано, що студент має право САМ обирати форму навчання.

Які є перспективи працевлаштування після закінчення ВНЗ? Чи є якісь спеціальні програми по працевлаштуванню?

На спеціальність вихователя/вчителя роботу знайти просто: вакансій безліч. Єдина проблема - це сучасні низькі зарплати.

Раніше після закінчення ВНЗ треба було ходити на відробітки, зараз вже такого немає.

Серед міжнародних освітніх програм є обмін студентами з Польщею, там можна і влаштуватись на роботу і закінчити їх університет з подальшим здобуттям міжнародного диплому.

Дарія НИШПОРСЬКА

м.Вінниця, студенти ДонНУ ім.Василя Стуса
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати